Szef wysyła do teatru i na fitness, podwładny pracuje lepiej

Czytaj dalej
Fot. Dariusz Bloch
Joanna Pluta

Szef wysyła do teatru i na fitness, podwładny pracuje lepiej

Joanna Pluta

Tak przynajmniej wynika z badań. Sprawdziliśmy, co na ten temat mają do powiedzenia pracodawcy, pracownicy i instytucje w regionie.

- W jednej z dużych firm, w których pracowałam, oferowano karnety na siłownię z 50-procentową bonifikatą - mówi Agnieszka, pracownik biurowy z Torunia. - Wiele osób z tego korzystało, bo pełne karnety są bardzo drogie. Tam, gdzie teraz pracuję, raz na jakiś czas dostajemy propozycję pójścia do kina na wybrany seans ze zniżką. Ale to wszystko. Szkoda, bo to zawsze dodatkowa motywacja do pracy.

Z danych firmy Manhattan Poland sp. z o.o., która powołuje się na raport „Drogowskaz motywacyjny 2016”, przygotowany przez Sodexo Benefits and Rewards Services i Millward Brown, wynika, że w ubiegłym roku 37 procent polskich firm zapewniało swoim pracownikom różnego rodzaju be-nefity związane z kulturą, co oznacza 8-procentowy wzrost w porównaniu z 2014 rokiem. Czyli idzie ku dobremu.

To ważne, bo okazuje się, że pracownik, który korzysta z oferty kulturalnej, jest odważniejszy, lojalniejszy i bardziej wydajny w pracy. Specjaliści z Norwegian University of Science and Technology udowodnili, że ludzie, którzy uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych, są bardziej zadowoleni z życia i to bez względu na stan posiadania oraz zdobyte wykształcenie.

Propozycję biletów dla firm ma na przykład Teatr Polski w Bydgoszczy. - W minionym sezonie po raz pierwszy wprowadziliśmy takie rozwiązanie - mówi Artur Szczęsny, kierownik działu komunikacji TPB. - Umożliwiliśmy firmom zakup katalogów z kuponami zniżkowymi na spektakle. Już myślimy nad tym, by podobną propozycję przygotować na nadchodzący sezon, bo w ubiegłym pomysł się sprawdził. Dokładnych danych w tej chwili nie mam, ale wiem, że takie katalogi cieszyły się wzięciem.

Zniżki w TPB były 50-procentowe. To zachęca, ponieważ - jak wynika z badań TNS - jedynie 16 proc. Polaków odwiedza teatr przynajmniej raz w roku, a ponad połowę Polaków do chodzenia do kin i teatrów zniechęcają wysokie ceny biletów.

Również w kinach można liczyć na takie pakiety. W maju tego roku sieć kin Cinema City udostępniła program abonamentowy Cinema City Unli-mited, który jest skierowany do klientów korporacyjnych.

A czy pracodawcy sięgają po takie możliwości motywowania pracowników?

Coraz chętniej. Na przykład bydgoska firma Eximo. Ta jednak przede wszystkim stawia na rekreację. - Nasi pracownicy mają do dyspozycji różnego rodzaju karnety sportowe - mówi prezes firmy Katarzyna Chlebowska. - Oprócz tego raz na jakiś czas organizujemy też np. pizza day albo sushi day. W tej chwili nie oferujemy pakietów kulturalnych. Ale kto wie...

Joanna Pluta

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.