Sprawdzali, co umieją z „podstawy” z matmy

Czytaj dalej
Fot. ZP
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Sprawdzali, co umieją z „podstawy” z matmy

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Zadania z geometrii okazały się najtrudniejsze dla większości uczniów, którzy pisali wczoraj próbną maturę z matematyki.

- Zadania nie były bardzo trudne, ale też nie należały do najłatwiejszych - mówią uczniowie VII LO w Bydgoszczy, którzy wczoraj przystąpili do próbnej matury z matematyki.

Tym razem młodzież w regionie rozwiązywała arkusz na poziomie podstawowym (w czwartek uczniowie pisali poziom rozszerzony). W regionie do próbnego egzaminu z matematyki przystąpili uczniowie ze 137 placówek.

- Sądziłam, że pójdzie mi lepiej, choć na pewno aż tak źle nie było - mówi Karolina Gawrych, uczennica klasy III d (edytorsko-medialnej) w „siódemce”. - Zadania otwarte, zwłaszcza te za największą liczbę punktów, były dość skomplikowane. Na pewno ten próbny egzamin był trudniejszy niż poprzedni, który pisaliśmy w listopadzie.

Podobne zdanie ma Marta Woźniakowska z III c (klasa medyczna). - Kłopotu nie sprawiły mi zadania zamknięte. Były w sumie dość proste - mówi. - Otwarte, za które można było zdobyć 5 punktów, okazały się raczej trudne. Lubię matematykę i zawszę chcę dobrze wypaść z tego przedmiotu, choć nie będzie mi potrzebny przy rekrutacji na studia. Zawsze jednak dobrze jest się sprawdzić.

- Ten próbny egzamin zainspiruje mnie do powtórek - śmieje się Anna Bujakowska z kl. III b (przyrodniczo-biologicznej) w bydgoskiej „siódemce”. - W arkuszu było sporo zadań z materiału, którego nie zdążyłam jeszcze powtórzyć. Problemy sprawiły mi zadania z geometrii, także geometrii analityczne oraz ciągi. Ale teraz już wiem, nad czym muszę przysiąść przez te dwa miesiące. Jest jeszcze trochę czasu, więc myślę, że zdążę wszystko nadrobić.

Geometria okazała się również nie najmocniejszą stroną Damiana Kaczora z Zespołu Szkół Technicznych w Grudziądzu. Tu wczorajszą próbną maturę pisało 108 uczniów.

- Z pewnością powinienem odświeżyć sobie wiedzę z tej dziedziny matematyki - mówi Damian. - Ale zadania nie były trudne. Sądzę, że zaliczę ten egzamin na około 80-90 procent.

- Przystąpiłem do tej matury z marszu i dzięki temu wyszły moje braki. Zdecydowanie muszę powtórzyć geometrię - mówi również Grzegorz Osowski z ZST w Grudziądzu. - Poziom trudności zadań oceniam jako średni. Liczę na uzyskanie około 50 procent.

- Lubię logarytmy i ciągi, więc nie miałam większych problemów - dodaje Kamila Makaro, kl. III g, II LO im. M. Kopernika we Włocławku. - Gorzej było z geometrią i trygonometrią. Chcę dobrze zdać matematykę i dostać się na studia.

W dobrych nastrojach kończyli wczorajsze zmagania z matematyką Alicja Kułakowska i Rafał Grobelski z kl. III c III LO im. Królowej Jadwigi w Inowrocławiu.

- Ten egzamin próbny był, naszym zdaniem, łatwiejszy niż dwa pierwsze - mówią. - Zadania zamknięte okazały się dość łatwe, więcej zaś wysiłku należało włożyć w rozwiązywanie zadań otwartych, gdzie trzeba było pomyśleć. Egzamin pokazał nam, na jakim etapie jesteśmy i co jeszcze musimy powtórzyć, aby w miarę spokojnie czekać na prawdziwą maturę.

- Zadania miały skłonić uczniów do myślenia - mówi Ewa Ludwikowska, koordynator próbnego egzaminu i nauczyciel konsultant w Kujawsko-Pomorskim Centrum Nauczycieli w Bydgoszczy, które przygotowało maturę.

Wyniki próbnej matury zostaną przedstawione 31 marca podczas konferencji.

Arkusze z poziomu podstawowego i rozszerzonego z matematyki znajdziecie na naszej stronie www.pomorska.pl.

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Szkoła – to nie tylko miejsce, ale przede wszystkim uczniowie i nauczyciele. To oni tworzą ją każdego dnia. Dlatego też piszę o tym, co dla nich ważne: o ich problemach, codziennych sprawach, sukcesach i radościach. W swoich artykułach zawsze staram się pokazać dwie strony medalu, bo przecież w gruncie rzeczy chodzi nam wszystkim o to samo: o dobrą edukację dla dzieci. Sięgam również po opinie fachowców, którzy odnoszą się do aktualnej sytuacji w polskiej oświacie. Interesuje mnie też to, co dzieje się na polskich uczelniach, zwłaszcza tych z Kujawsko-Pomorskiego. Pisząc o edukacji, ciągle się czegoś uczę.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.