Rybnik spisał się na piątkę. Rockowe brzmienia na dobre tu już zagościły! [LINIA CZASU]

Czytaj dalej
Fot. arc
Ola Szatan

Rybnik spisał się na piątkę. Rockowe brzmienia na dobre tu już zagościły! [LINIA CZASU]

Ola Szatan

Do tej pory w Rybniku zagrali Bryan Adams, Guns N’ Roses, Rod Stewart i 30 Seconds To Mars. Bilety na dotychczasowe koncerty kupiło 65 tysięcy osób. 25 sierpnia tego roku czeka nas piąty gwiazdorski koncert na stadionie miejskim przy ulicy Gliwickiej. Tym razem przyjedzie zespół Linkin Park. A jak było do tej pory?

Wielu początkowo nie wierzyło. Byli i tacy, którzy z pobłażliwym uśmiechem delikatnie pukali się w czoło.. „Jak to? Koncerty w Rybniku? W tej dziurze? Gdzie jest Rybnik? To oni stadion mają?”... (wybrane komentarze).
25 sierpnia na stadionie miejskim przy ulicy Gliwickiej wystąpi znakomity amerykański zespół Linkin Park. Będzie to dla nich czwarty koncert w Polsce i drugi na terenie województwa śląskiego.

13 czerwca 2007 roku Linkin Park zagrał na Stadionie Śląskim w Chorzowie (tuż przed Pearl Jam). Był to ich koncertowy debiut w kraju nad Wisłą. Co ciekawe, dwa kolejne występy Linkin Park w Polsce też odbywały się w czerwcu. Sierpniowa data po raz pierwszy pojawia się nie tylko w historii polskich koncertów Linkin Park, ale też wielkich gwiazdorskich imprez, które do tej pory miały miejsce w Rybniku.

A jak wyglądają statystyki dotychczasowych koncertów na stadionie w Rybniku?

568 – łącznie tyle ton konstrukcji scenicznych trzeba było przywieźć na stadion, żeby zbudować sceny na cztery koncerty. Na te cztery koncerty bilety kupiło łącznie 65 tysięcy osób. Usłyszeliśmy w sumie 92 przeboje. Magiczna „setka” przypadnie muzykom Linkin Park. Organizatorzy spodziewają się też rekordowej frekwencji.

92 - tyle największych światowych przebojów zostało zaśpiewanych "na żywo" na Stadionie Miejskim w Rybniku. Były to między innymi takie hity jak: "Heaven", "Everything I Do", "Summer of 69", "Welcome To The Jungle", "Paradise City", "November Rain", "Sweet Child O' Mine", "Don`t Cry", "Da Ya Think I'm Sexy?", "Maggie May", "Sailing", „Closer to the Edge”, „This Is War” czy „Up in the Air”.

65.000 – łącznie tyle osób zdecydowało się zakupić bilety na koncerty: Bryana Adamsa, Guns N'Roses, Roda Stewarta i Thirty Seconds To Mars. Średnio więc każdy z koncertów na rybnickim obiekcie śledziło lub będzie śledzić "na żywo" 16.250 widzów. 

29.296.105 zł – taka była łączna wartość trzech dotychczasowych kampanii promocyjnych koncertów organizowanych w Rybniku. Suma ta nie zawiera wartości promocji koncertu Thirty Seconds To Mars. Wszystko wskazuje jednak na to, że w tym przypadku wartość działań promocyjnych nie będzie zasadniczo różnić się od poprzednich. W sumie więc organizacja koncertów przyniosła Rybnikowi promocję o wartości prawie 40.000.000 złotych!

23 – tyle reklam wielkoformatowych promowało do tej pory koncerty organizowane w Rybniku. Reklamy miały powierzchnię od 100 do ponad 400 metrów kwadratowych. Wielki format z layoutami rybnickich koncertów można było zobaczyć między innymi w: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach i w Rybniku. Reklamy były umiejscawiane w najbardziej reprezentacyjnych punktach największych polskich miast. W Warszawie były to na przykład Aleje Jerozolimskie oraz Rondo Dmowskiego położone tuż przy budynku słynnej Rotundy. 

Ola Szatan

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.