Po co nam kosmiczne górnictwo?

Czytaj dalej
Fot. Michał Koepke/ ABM Space
Grzegorz Kończewski

Po co nam kosmiczne górnictwo?

Grzegorz Kończewski

Projektem „Golden Fleece” niewielka spółka ABM Space weszła właśnie do pierwszej ligi międzynarodowych graczy w branży kosmicznej. Jej absolutnie nowatorskie spojrzenie na transport międzyplanetarny okazało się zarazem kluczem do... górnictwa kosmicznego.

Górnictwo kosmiczne jest naszym celem. Czy to będziemy bezpośrednio brać udział w eksploracji planetoid, czy też dostarczać innym narzędzia do takiej działalności. Chcemy być takimi prywaciarzami kosmicznymi i w ten sposób zarabiać pieniądze, duże pieniądze – uśmiecha się Mateusz Józefowicz, wiceprezes ABM Space.

Jak działa słoneczny żagiel?

I rzeczywiście ma powody do radości. Dwa tygodnie temu w Luksemburgu toruńska spółka błysnęła w firmowanym przez Europejską Agencję Kosmiczną prestiżowym konkursie „Space Exploration Masters”, zwyciężając w kategorii „Zrównoważony rozwój w eksploracji kosmosu”. Jury najwyraźniej ujął projekt „Golden Fleece” (Złote runo), który ABM Space przygotowała wspólnie z łódzką firmą Amepox i inżynierami, wywodzącymi się z Politechniki Warszawskiej. Projekt ten jest nowatorskim rozwinięciem koncepcji używanego do napędu statków kosmicznych słonecznego żagla.

Jak on działa? (...)

Przeczytaj dalszą część artykułu, jak torunianie udoskonalili koncepcję i jak to rozwiązanie jest rewolucyjne na skalę światową!

Pozostało jeszcze 80% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Grzegorz Kończewski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetawroclawska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.