Najmniejsze audi w rodzinie modeli ze znakiem Q

Czytaj dalej
Fot. Audi
Ryszard M. Perczak

Najmniejsze audi w rodzinie modeli ze znakiem Q

Ryszard M. Perczak

W tym roku Audi do grupy modeli oznaczonych literą Q dołączyło kolejny. Tym razem jest to Q2, najmniejsze auto w tym towarzystwie. Wystarczy jeden rzut oka aby dostrzec podobieństwo do reszty, a jednocześnie zauważyć odrębność.

Trochę coupe...

Niski dach i wysoko przebiegająca linia okien przywodzą na myśl stylistykę coupe i sprawiają wrażenie, jakby ten ucieleśniający sportowy styl życia pojazd, czaił się do startu. Detale, na które szczególnie warto zwrócić uwagę, to lampy główne w kształcie klinów, wysoko umieszczona, pojedyńczo obramowana osłona chłodnicy i duże wloty powietrza w zderzaku. Z tyłu długi spoiler na brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający niczym terenowa osłona podwozia, dopełniają dynamiczny obraz pojazdu. Wewnątrz pięć miejsc i duża przestrzeń bagażowa, oferująca sporo miejsca na sprzęt sportowy i duże zakupy. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie. Praktyczne rozwiązanie: tunel w oparciu tylnych siedzeń pozwala na przewożenie nart lub innych długich elementów.

... i crossover

W standardzie napęd jest w tym modelu przenoszony tylko na przednie koła. Dzięki krótkim zwisom i prawie 15 centymetrowemu prześwitowi, audi Q2 sprawnie pokonuje wzniesienia. Konieczną trakcję i odpowiednią przyczepność zapewnia stały napęd na cztery koła - standardowy w wariancie z topową, wysokoprężną jednostką napędową, która może zostać zestawiona z nowo zaprojektowaną, siedmiostopniową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów. Kto woli samodzielnie przełączać biegi, ucieszy się z manualnej skrzyni biegów.

Dla modelu Q2 Audi oferuje do wyboru pięć silników - dwa benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 116 KM do 190 KM. Najmniejszy motor ma 1 l pojemności i moc maksymalną 116 KM.

Szofer jak król

Kierowcę, który siedzi jak w aucie sportowym, ale ma bardzo dobrą widoczność, wspiera szereg systemów. W krytycznych sytuacjach pomoże mu np. asystent awaryjnego hamowania. Inny samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu, w spowolnionym ruchu, przy prędkości do 65 km/h, przejmuje na krótko kierowanie autem, jeszcze inny monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma samochód.

Czy to już wszystko?

Obecnie gama modeli „Q” czyli crossoverów i SUV-ów „made in Audi” składa sie już z czterech modeli Q2, Q3, Q5 i Q7, a jak się nieoficjalnie mówi na tym się nie skończy.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetawroclawska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.