Lidl chce sprzedawać jaja tylko od „szczęśliwych” kur [infografika]

Czytaj dalej
Fot. Mariusz Kapala
Katarzyna Dworska

Lidl chce sprzedawać jaja tylko od „szczęśliwych” kur [infografika]

Katarzyna Dworska

Jest to efekt rozmów prowadzonych z koalicją organizacji broniących praw zwierząt. Tzw. trójki znikną z półek sieci do 2025 roku.

Jest to pierwszy duży dyskont, który zdecydował się na taki krok. Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego, które są oznaczone cyfrą 3, do sklepów na całym świecie. Nie znajdziemy ich także w wypiekach sieci.

Kury z takich ferm trzymane są przez całe życie w niewielkich klatkach. Trafiają tam już jako bardzo młode zwierzęta. Są stłoczone, często atakują siebie nawzajem, a około 10 procent z nich umiera przed upływem roku

- mówi Paweł Rawicki ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Decyzja Lidla jest wynikiem rozmów z międzynarodową koalicją Open Wing Alliance, którą w Polsce reprezentują właśnie Otwarte Klatki.

- Chów klatkowy spotyka się z coraz większą krytyką nie tylko ze strony organizacji prozwierzęcych, ale też konsumentów, którzy dokonując wyborów, kierują się również etyką - dodaje Rawicki. - Jest alternatywa dla jajek oznaczonych cyfrą 3, a jej wybór pozwala znacznie zmniejszyć cierpienie zwierząt.

Również sieć sklepów Aldi, restauracje Subway i McDonald’s oraz jedna z największych firm cateringowych Compass Group zapowiedziały, że nie będą już wspierały kurzych ferm.



Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Gazety Wrocławskiej.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Gazety Wrocławskiej
  • codzienne e-wydanie Gazety Wrocławskiej
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Katarzyna Dworska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetawroclawska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.