Kia mierzy w segment limuzyn klasy premium

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Kia mierzy w segment limuzyn klasy premium

Ryszard M. Perczak

O tym, że Kia przygotowuje zupełnie nowy model wiadomo już było w branży samochodowej od kilku miesięcy. W tym tygodniu wszystko stało się jasne. Wiemy, że nazywa się stinger i aspiruje do grupy premium. Pokazano również jego zdjęcia.

Gran Turismo

Pięcioosobowy sedan, o sylwetce sportowego coupé, będzie konkurował w klasie, w której dominują samochody europejskich producentów, takich jak BMW czy Audi.

W pierwszej kolejności nowa kia stinger trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Do końca tego roku zobaczymy ją również w europejskich salonach sprzedaży.

Stinger jest modelem globalnym i bedzie sprzedawany na różnych konktynentach. Za wygląd nowej limuzyny odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie.

Projektując stingera, inżynierowie wzięli pod uwagę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi stinger przerasta audi A4, infiniti Q50, lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet lexusa GS i mercedesa CLS. Jej nadwozie ma 4,83 m długości, a rozstaw osi to 2,90 m.

Tylko benzynę?

Do stingera Kia proponuje do wyboru dwa turbodoła-dowane silniki benzynowe. Oba są umieszczane wzdłużnie. Obydwa wciąż są w fazie rozwojowej. Na razie nie wiadomo czy samochody przeznaczone na rynki europejskie będą oferowane z jednostkami wysokoprężnymi.Mniejszy, dwulitrowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy, oznaczony jako Theta II, rozwija moc 255 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm. Drugi silnik (Lambda II) - widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo - ma pojemność 3,3 l i generuje 365 KM (510 Nm). Z tym silnikiem pod maską stinger (wersja GT) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Na tył lub AWD

Obie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła.

Jednocześnie stinger jest pierwszym sedanem marki Kia oferowanym, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła. Wersja wyposażona w napęd AWD ma dodatkowo nowy system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego między koła - Torque Vectoring.

Auta napędzane silnikiem 2-litrowym seryjnie mają opony w rozmiarze 225/45 R18. Stinger z silnikiem 3,3 l V6 pod maską jest wyposażony w opony ultra-high performance w rozmiarze 225/40 R19 z przodu i 255/35 R19 z tyłu. Dzięki temu zapewnia się lepsze prowadzenie sie przy dużych prędkościach.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetawroclawska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.