Jakich samochodów szukają Polacy?

Czytaj dalej
Iwona Jędrzejczyk

Jakich samochodów szukają Polacy?

Iwona Jędrzejczyk

Największy odsetek Polaków, bo aż 42%, decydując się na zakup samochodu, zarówno nowego, jak i używanego, zwraca uwagę na jego ekonomiczność, niskie spalanie i tani serwis. Istotna jest również cena pojazdu, którą wskazało aż 29% badanych. Dopiero na trzecim miejscu czynników uwzględnianych przy zakupie samochodu pojawia się bezawaryjność (28%).

Tak wynika z badania „AUTOwybory Polaków” zrealizowanego na zlecenie Exact Systems S.A. przez instytut Millward Brown.

Na kolejnych miejscach pod względem ważności czynników uwzględnianych przy zakupie samochodu Polacy wymieniają: markę samochodu, którą wskazywał co czwarty kierowca, wygląd pojazdu i jego stylistyka, które są istotne dla co piątej osoby, oraz wielkość auta (18% wskazań). Osoby kupujące samochód na rynku wtórnym zwracają dodatkowo uwagę na wiek (16%) oraz przebieg auta (12,5%).

Głównym źródłem informacji o samochodach dla kierowców jest Internet. To właśnie tam aż 63% Polaków szuka informacji o samochodach, zarówno w tematach związanych z ich kupnem, eksploatacją, jak i naprawą.

Drugim źródłem informacji są znajomi i rodzina (38%). Z pomocy bliskich chętniej korzystają kobiety - 45,5% i tylko 34% mężczyzn.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Gazety Wrocławskiej.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Gazety Wrocławskiej
  • codzienne e-wydanie Gazety Wrocławskiej
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Iwona Jędrzejczyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gazetawroclawska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.