Częstochowa: Miejskie inwestycje trwają mimo epidemii, chociaż możliwe są niewielkie opóźnienia

Czytaj dalej
Fot. Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek

Częstochowa: Miejskie inwestycje trwają mimo epidemii, chociaż możliwe są niewielkie opóźnienia

Bartłomiej Romanek

Częstochowa z powodu epidemii koronawirusa może stracić nawet 100 milionów zł. Mimo to miasto nie chce rezygnować z żadnej z inwestycji. Część z nich może być z różnych powodów nieco opóźniona.

Epidemia koronawirusa nie przerwała żadnej z miejskiej inwestycji. Częstochowa jest zdeterminowana, żeby zrealizować wszystkie tegoroczne plany, a jest ich naprawdę wiele. Obecnie w Częstochowie trwa budowa nowej linii tramwajowej i rewitalizacja Starego Rynku, powstają centra przesiadkowe i aquapark, coraz bliżej powstania jest również Promenada Śródmiejska.
Prace na większości placów budowy są intensywne, ale to nie oznacza, że nie będzie opóźnień, które częściowo związane są z epidemią, ale czasem są spowodowane innymi czynnikami.
– Z inwestycji nie rezygnujemy, chociaż możliwe są niewielkie opóźnienia – mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Częstochowie. – Przyczyny opóźnień są różne, nie zawsze wynikają z obecnej sytuacji epidemiologicznej. Na szczęście nie są to poważne problemy, chociaż wykonawcy skarżą się już m.in. na problemy z brakiem pracowników.
Z powodu epidemii opóźniona zostanie budowa częstochowskiego parku wodnego, który powstaje przy ulicy Dekabrystów w Częstochowie. W skład konsorcjum, które buduje obiekt wchodzi czeska firma, która sprowadza niektóre elementy z Włoch, które są szczególnie dotknięte korona-wirusem. W przypadku aquaparku jego późniejsze otwarcie może się okazać niewielkim problemem dla miasta, bo nie wiadomo, kiedy rząd pozwoli na uruchomienie takich obiektów rekreacyjnych.
Budowa nowej linii tramwajowej już jest opóźniona, ale w tym przypadku powodem problemów była konieczność przeprojektowania niektórych fragmentów, bo zmieniły się przepisy dotyczące wymagań technicznych.
W przypadku centrów przesiadkowych wiele czasu zajęły kwestie własnościowe, bo częściowo powstają one na terenach kolejowych, a negocjacje z PKP rzadko są łatwe. Natomiast w przypadku Starego Rynku podczas budowy wyniknęły jeszcze inne zagadnienia.

Pozostało jeszcze 32% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Bartłomiej Romanek

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.